Grażyna Kasperska – dyrektor przedszkola
„Jestem nie po to, aby mnie kochali i podziwiali, ale po to, abym ja kochał i działał (…) mam obowiązek troszczenia się o świat i człowieka” . Moje powołanie do bycia nauczycielem kiełkowało już od przedszkola, a dziś mogę powiedzieć, że jestem nauczycielką przedszkola i dyrektorem przedszkola w jednej osobie i jestem z tego dumna.
Mój cel w pracy to przede wszystkim stworzenie atmosfery ciepła, radości, szacunku i jasnych zasad by każde dziecko czuło się kochane, docenione i bezpieczne. Patrząc na dziecko doszukuje się jego mocnych stron, bo przecież każde dziecko jest zdolne, należy tylko te zdolności dostrzegać, rozwijać i wspierać.
Wykształcenie:
Studia magisterskie- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną na UAM w Poznaniu
Studia podyplomowe- Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna na WNSHiD w Poznaniu
Studia podyplomowe- Przyroda na UAM w Poznaniu
Studia podyplomowe- Terapia Pedagogiczna na ODN Poznań
Studia podyplomowe- Zarządzanie Oświatą na WNSHiD w Poznaniu
Studia podyplomowe z zakresu Metodyki Marii Montessori
Kursy, szkolenia:
- Zaświadczenie o ukończeniu kursu instruktażowego dla kierowników placówek wypoczynku dzieci i młodzieży
- Zaświadczenie o ukończeniu kursu instruktażowego na kierowników wycieczek szkolnych i obozów wędrownych
- Certyfikat szkolenia Makaton Programu Rozwoju Komunikacji
- Warsztaty artystyczne z zakresu ekspresji plastycznej, muzycznej i teatralnej
- Kurs kinezjologii edukacyjnej Brain Gym metody dr. Paula Dennisona
- Kurs Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
- Kurs MDS Marty Bogdanowicz I i II stopnia
- Kurs podstaw gry na flażolecie
- Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej
- Kursy pedagogiki zabawy „ Klanza” m.in
- Klasyka dla smyka czyli wesoła muzyka
- Mamma Mia- taneczne doznania łączące pokolenia
- „Dla dzieci, z dziećmi, o dzieciach…”- kreatywne prowadzenie grup dziecięcych
- Kreatywne znaczenie zabawy w pracy pedagogicznej
- „Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy…”- wspieranie adaptacji małych dzieci w przedszkolu
- „Maluchy rosną nie tylko wiosną…”- wspieranie adaptacji małych dzieci w przedszkolu