Grażyna Kasperska – dyrektor przedszkola

„Jestem  nie po to, aby mnie kochali i podziwiali, ale po to, abym ja kochał i działał (…) mam obowiązek troszczenia się o świat i człowieka” .  Moje powołanie do bycia nauczycielem kiełkowało już od przedszkola, a dziś mogę powiedzieć, że jestem nauczycielką przedszkola i dyrektorem przedszkola w jednej osobie i jestem z tego dumna.

Mój cel w pracy to przede wszystkim stworzenie atmosfery ciepła, radości, szacunku i jasnych zasad by każde dziecko czuło się kochane, docenione i bezpieczne.  Patrząc na dziecko doszukuje się jego mocnych stron, bo przecież każde dziecko jest zdolne, należy tylko te zdolności dostrzegać, rozwijać i wspierać.

Wykształcenie:

Studia magisterskie- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną na UAM w Poznaniu

Studia podyplomowe- Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna na WNSHiD w Poznaniu

Studia podyplomowe- Przyroda na UAM w Poznaniu

Studia podyplomowe- Terapia Pedagogiczna na ODN Poznań

Studia podyplomowe- Zarządzanie Oświatą na WNSHiD w Poznaniu

Studia podyplomowe z zakresu Metodyki Marii Montessori

Kursy, szkolenia:

  • Zaświadczenie o ukończeniu kursu instruktażowego dla kierowników placówek wypoczynku dzieci i młodzieży
  • Zaświadczenie o ukończeniu kursu instruktażowego na kierowników wycieczek szkolnych i obozów wędrownych
  • Certyfikat szkolenia Makaton Programu Rozwoju Komunikacji
  • Warsztaty artystyczne z zakresu ekspresji plastycznej, muzycznej i teatralnej
  • Kurs kinezjologii edukacyjnej Brain Gym metody dr. Paula Dennisona
  • Kurs Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
  • Kurs MDS Marty Bogdanowicz I i II stopnia
  • Kurs podstaw gry na flażolecie
  • Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej
  • Kursy pedagogiki zabawy „ Klanza” m.in
  • Klasyka dla smyka czyli wesoła muzyka
  • Mamma Mia- taneczne doznania łączące pokolenia
  • „Dla dzieci, z dziećmi, o dzieciach…”- kreatywne prowadzenie grup dziecięcych
  • Kreatywne znaczenie zabawy w pracy pedagogicznej
  • „Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy…”- wspieranie adaptacji małych dzieci w przedszkolu
  • „Maluchy rosną nie tylko wiosną…”- wspieranie adaptacji małych dzieci w przedszkolu